vrijdag 12 december 2014

Want zover ligt Amsterdam...

"Je kan er boeken kopen die je hier heel zelden ziet, Je kan er naast de grachten lopen, je haar los in de wind...", zingt Kris De bruyne. Zalig nummer trouwens. Ik zou kunnen blijven doorzingen.
Helemaal dus in de sfeer van jawel...Amsterdam.
Josse mee, Annabelle bij de grootouders en hop wij naar Amsterdam voor 3 dagen. Even "uit". ;-)

Het begon al goed ! Niet ironisch bedoeld. Het begon ECHT goed !! We kwamen toe in het RamadaHotel en omdat ze het eerste weekend niet volboekt waren kregen we een andere kamer. Een betere kamer meer bepaald een LUXEkamer. Ja, ze konden die ons aanbieden omdat we een baby meehadden en omdat ze niet volboekt waren. Zalig, alles paste er in, babybed,buggy, koffers…ruime badkamer met douche en bad, 2 lavabo's én boven alles een zalig bed met massa's kussens. Ik keek al uit naar de eerste overnachting maar allé eerst nog wat de stad induiken.
Start bij de 9 straatjes, laat ons zeggen dat we  99% van de tijd ginder hebben rondgelopen.  :-)
Veel tijd en mobiliteit met een kleintje hadden we nu ook weer niet DUS! moesten we ons wat in afstanden afleggen beperken.
Zalig, die winkeltjes daar…ze slaan met vintage om de oren !  Enfin, de winkeltjes wel tof en top maar de kers op de taart was toch het kappersbezoek bij een Amsterdamse kapster/ visagiste. Helemaal niet ingericht als kapperszaak. Het was voormalig een bakkerij dus ja veel faciliteiten had ze daar niet. Een geïmproviseerde wasbak, een kappersstoel en een vintage lampenspiegel maar gezelligheid troef !! Man man, wat een babbelkous…we voelden ons daar heel welkom. Fré had in het voorbij lopen een afspraak gemaakt. Ik ging mijn haar nog wat laten groeien, dacht ik maar toen we daar aankwamen was ik zo gebeten door die vrouw dat ik zo persé mijn haar daar wou laten knippen ! Geen probleem, ze nam me er gewoon even tussen ! Daar ging haar planning en ook mijn haar. :-)

Ziehier een sfeerfoto !


Ze zei tegen mij : "Dit haar heeft zin om te krullen ! " Zo was de toon gezet voor de rest van de avond. :-) Oneliner bij uitstek dus. Fré en ik lachen er nog om.

Verder heb ik op de prondelmarkt een King Louisjas op de kop getikt , voor geen geld want Fré had voorgeschoten. :-) Grapje ! Nee, Allemaal petit en King Louis vr een klein prijsje.  Wel met mankementje of stukken die niet aanslaan bij het publiek.
Enfin, wij tevreden …en goed geslapen, ondanks de korte nachten met zoonlief.
Heb nog een tip meegekregen vr mijn wallen van de kapster. Hihi.

Ik ben Amsterdam dankbaar. MERCI ! 't Was echt tof.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten