zondag 3 februari 2013

De ziel van de clown

ik, Neleke Reynders keek voorbije donderdag in de ziel van de clown.
Om te beginnen, vind ik de zin op zich poëtisch klinken en ten tweede voor de mensen die het nog niet wisten, ik volg een cursus clownerie bij Wisper.
Ik was min of meer van het idee vertrokken dat men daar moest leren jongleren en lomp doen, waarvoor ik eigenlijk geen cursus moest volgen en waarbij ik dacht piece of cake, laat maar komen.
De verwachtingen waren dusdanig minimaal maar deze clown is gewoon zoveel méér én beter dan een klassieke circusclown...Zo een echte realistische clown,zo ne straattheaterclown, zo ene met tristesse maar dan ene met zelfrelativeer-gehalte. Kortom, ene die ik echt wel op mijn lijf wil laten schrijven. Dus werk aan de winkel.
Voortaan ga ik geen probleem meer uit de weg. Taratatatataaaaa, hier heb je Neelierot (afgeleid van Pierrot, moet aan mijn artiestennaam werken)! De vurige clown.
Nee hm hm, nog 8 lessen tot verbetering. Ik hou jullie op de hoogte.
Onthou : de kracht van de clown zit in het ludiek uitvergroten van realistische problemen. "Probleem"is het sleutelwoord.

Groetjes,

Nele

Geen opmerkingen:

Een reactie posten